Sunday 13 March 2011

berbaloi

ape yg berbaloi?hehehe..berbaloi kalau ada Al Quran ni.aku dpt pn secr x sengaja.ceritanye begini.aku ade 3 bos,slh seorg bos aku ni bwkla Quran ni kat opis.die kata kwn die mengaji pakai Quran ni.sesiape yg nk ngk,dipersilakan.kalau nk order,tulis nm yek korang..aku pn dgn machonye bukak2la dan belek2la sehelai demi sehelai.Dan..(jgn start nyanyi lagu SO7 tu ek..ni bukan psl lagu)..chinta pn bermule..aku tlh membuat keputusan utk membelinya w/pn harganye RM180.hahaha..komik2 pn aku boley kumpul smpi RM *** sebulan,inikan plk Quran..sebelum ati aku makin itam dgn dosa,baik aku beli..ni adalah sbb2 kenapa aku berminat dgn Quran ni
  • Quran ni ade terjemahan ikut setiap perkataan
  • Quran ni jgk ade disediakan sekali tafsir2 dr Ibnu Kasir & At Tabari..Kalau dgr radio IKIM tiap pagi,aku perasan mesti Ustaz Zahazan ade sebut psl Tafsir Ibnu Kasir
  • Disediakan jgk hukum2 tajwid.mn nk behenti,ape huruf yg hukumnye Mad Jaiz,Izhar,Iqlab..kene bc berapa harkat.mcm2 la lg
  • Ade diselitkan kan jgk doa2 dan zikir harian
  • Emm..ade hadis sahih
  • Ade khazanah pengetahuan.rujukan dr buku Harun Yahya
  • Disediakan jgk Al-Ma'surat(mengandungi wirid2 Rasulullah SAW,pagi dan petang)..Dilengkapi dgn Riwayat & Fadilatnya..wirid2 ni plk disusun oleh Hassan Al-Banna
  • Belakang Al-Ma'surat tu plk,ade disertakan sekali Atlas Dakwah Rasulullah(dilengkapi dgn kisah & analisisnya)
Okla..ckp byk pn x guna..ni gmbr2  Quran ngn buku tu..

3 comments:

  1. best kan? bleh blaja sirah, tajwid, kosa kata arab semua dalam sekali baca. oh n doa2 jugak! :)

    ~aku beli last year. Rm180 jugak. so same la.

    ReplyDelete
  2. wah,en faiz lg awal dpt dr aku.aku pn br tau xsampai sebulan ni.tp mmg bestla.mcm2 ade

    ReplyDelete
  3. hehe.. rumah yang tidak dibaca quran itu umpama tanah perkuburan yang sunyi.. :)

    ReplyDelete